RELIGION AND IT’S FUNCTION IN HUMAN LIFE

Main Article Content

Elihami Elihami
Suriani Suriani

Abstract

Religion is a very important necessity for humans, whether we realize it or not, every human being definitely needs religion. Humans are weak human beings. this is proven by limited human reason. so that every human needs the all-sumptuous essence to be used as a place to complain all his anxiety. Islamic religion is a religion perfecting previous religions. The sources of Islamic law are Al Qur'an, Al Hadith, and Al Ijtihad.

Article Details

How to Cite
Elihami, E., & Suriani, S. (2020). RELIGION AND IT’S FUNCTION IN HUMAN LIFE. Al-Mirah: Jurnal Pendidikan Islam, 2(1), 1-8. https://doi.org/10.33487/al-mirah.v2i1.383
Section
Articles

References

Abbas, M. A. A., Sari, N., Nasra, N., & Elihami, E. (2020). PERANAN LAPANGAN PERLEMBAGAAN DI LEMBAGA KURSUS DAN PELATIHAN DIAN AYU DI KABUPATEN SIDENRENG RAPPANG. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 122-138.
Abdul Manaf, Mujahid. Ilmu Perbandingan Agama, Jakarta, PT RajaGrafindo Persada:1994
Ali, Muhammad. 1987. Guru dalam Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru.
Adi, Isbandi Rukminto. 2013. Kesejahteraan Sosial (Pekerjaan Sosial, Pembangunan Sosial, dan Kajian Pembangunan). Jakarta: Rajawali Pers.
Bafadal, Ibrahim. 2003. Manajemen Peningkatan Mutu Sekolah Dasar; Dari Sentralisasi menuju Desentralisasi. Jakarta: Bumi Aksara.
Departemen Pendidikan dan Kebudayaan RI. 1983. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka.
Departemen Pendidikan Nasional. 2001. Manajemen Peningkatan Mutu Berbasis Sekolah. Jakarta: Direktorat Pendidikan Dasar dan Menengah.
Elihami, E., & Ibrahim, I. (2020). TEACHING TO VARIATION IN LEARNING FOR NON FORMAL EDUCATION DEPARTMENT. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 29-40.
Faisal, F., Risal, A., Hardianto, H., & Elihami, E. (2020). NONFORMAL EDUCATION AND REDUCTION OF POVERTY IN RURAL AREAS. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 106-114.
Faisal, F. (2020). LEARNING NEEDS OF THE STUDENTS THROUGH HOMESCHOOLING. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 154-159.
Elihami, E. (2020). IMPROVING MANAGEMENT FOR LEARNING AL-ISLAM AND KEMUHAMMADIYAHAN IN NONFORMAL DEPARTMENT. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 160-165.
Elihami, E. (2019). IMPLEMENTASI LAYANAN BIMBINGAN KELOMPOK DALAM MENINGKATKAN HIGHER OF THINK MAHASISWA BERBASIS KAMPUS MERDEKA. EduPsyCouns: Journal of Education, Psychology and Counseling, 1(1), 79-86.
Elihami.(2016).The Challenge of Religious Education in Indonesia Multiculturalism. Vol. 5, No. 4, American Research Institute for Policy Development.
Elihami, E., & Syahid, A. (2018). PENERAPAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DALAM MEMBENTUK KARAKTER PRIBADI YANG ISLAMI. Edumaspul-Jurnal Pendidikan, 2(1), 79-96.
Elihami, E. (2016). Meningkatkan Hasil Belajar Al-Islam Dan Kemuhammadiyahan Melalui Kuis Dengan Umpan Balik Pada Mahasiswa Kelas. SAFINA: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 1(2), 27-37.
Elihami, E., & Saharuddin, A. (2017). PERAN TEKNOLOGI PEMBELAJARAN ISLAM DALAM ORGANISASI BELAJAR. Edumaspul-Jurnal Pendidikan, 1(1), 1-8.
Firawati, F. (2017). Transformasi Sosial dalam Nilai-Nilai Pendidikan Islam di Kabupaten Sidenreng Rappang. Edumaspul-Jurnal Pendidikan, 1(1), 25-35.
Hamalik, Oemar. 2001. Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara.
Haslinda, H., & Elihami, E. (2020). DEVELOPING OF CHILDRENS PARK PROGRAM ‘SITTI KHADIJAH’IN ENREKANG DISTRICT. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 41-47.
Hasnidar, H., & Elihami, E. (2020). PENGARUH PEMBELAJARAN CONTEXTUAL TEACHING LEARNING TERHADAP HASIL BELAJAR PKn MURID SEKOLAH DASAR. Mahaguru: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 1(1), 42-47.
Hasibuan. J.J dan Moedjiono. 2004. Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Husni, H., & Elihami, E. (2020). THE MULTI-FUNCTIONAL APPLICATION OF TEACHERS. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 148-153.
http://penaraka.blogspot.com/2012/04/pengertian-agama.html.
http://life-blogdz.blogspot.com/2012/10/definisi-agama-islam.html.
Khalik, M. F., Asbar, A., & Elihami, E. (2020). THE QUALITY OF HUMAN RESOURCE IN ENREKANG DISTRICT. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 63-71.
Latuheru. John D. 1993. Media Pembelajaran Dalam Proses Belajar-Mengajar Masa Kini. Ujung pandang: IKIP Ujung pandang.
Patintingan, A., Elihami, E., Mustakim, M., & Lateh, N. (2020). INFORMAL LEARNING AND NONFORMAL EDUCATION IN RANTE LIMBONG COMMUNITY. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 166-172.
Rusyan, A. Tabrani Atang Kusdinar dan Zainal Arifin. 1992. Pendekatan dalam Proses Belajar Mengajar. Cet. II; Bandung: Rosdakarya, 1992.
Rusyan, A. Tabrani, Atang Kusdinar dan Zainal Arifin. 1992. Pendekatan dalam Proses Belajar Mengajar. Cet. II; Bandung: Rosdakarya.
S. Nasution. 2000. Didaktik Asas-asas Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara
Samad, A., Salima, R., Lydia, E. L., & Shankar, K. (2020). Definition and Features of Rural Marketing Strategies for Encourage Development in Rural Areas.
Sudirman A.M. 2000. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT. RajaGrafindo Persada.
Syahrir, S. (2020). STORY METHOD IN ISLAMIC EDUCATION IN EARLY CHILDREN'S EDUCATION. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 100-105.
Syaparuddin, S. (2020). PERANAN PENDIDIKAN NONFORMAL DAN SARANA PENDIDIKAN MORAL. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 173-186.
Syaparuddin, S., & Elihami, E. (2020). PENINGKATAN MOTIVASI BELAJAR SISWA MELALUI VIDEO PADA PEMBELAJARAN PKn DI SEKOLAH PAKET C. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 187-200.
SYAPARUDDIN, S., MELDIANUS, M., & Elihami, E. (2020). STRATEGI PEMBELAJARAN AKTIF DALAM MENINGKATKAN MOTIVASI BELAJAR PKn PESERTA DIDIK. Mahaguru: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 1(1), 30-41.
Syaparuddin, S., & Elihami, E. (2020). PENINGKATAN KECERDASAN EMOSIONAL (EQ) DAN KECERDASAN SPIRITUAL (SQ) SISWA SEKOLAH DASAR SD NEGERI 4 BILOKKA SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN KUALITAS DIRI DALAM PROSES PEMBELAJARAN PKn. Mahaguru: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 1(1), 11-29.
Sudirman, S., & Budiman, B. (2020). DEVELOPING FOR LEARNING FOR NON-FORMAL EDUCATION BY USING PA’PASENG OGI IN THE TASAWUF. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 95-99.
Tahir, M., & Elihami, E. (2020). PENINGKATAN VARIASI MENGAJAR PADA PROSES PEMBELAJARAN MAHASISWA SEMESTER TIGA DI PRODI PENDIDIKAN NONFORMAL STKIP MUHAMMADIYAH ENREKANG. JURNAL EDUKASI NONFORMAL, 1(1), 201-209.
Tasrim, T., & Elihami, E. (2020). MOTIVASI KERJA PENDIDIK DALAM MENINGKATKAN MANAJEMEN LEMBAGA PENDIDIKAN DASAR. Mahaguru: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 1(1), 48-53.