Teknik Akrostik untuk Meningkatkan Kemampuan Menulis Puisi
Main Article Content
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan peningkatan hasil belajar dalam menulis puisi dengan memperhatikan unsur pembangunnya menggunakan teknik akrostik. Pelaksanaan penelitian dilakukan dengan dua siklus. Teknik analisis data yakni dengan deskriptif kualitatif. Subjek penelitian ini adalah siswa kelas X IPS-1 SMA Negeri 3 Gunungsitoli. Hasil penelitian ditemukan bahwa ketuntasan pembelajaran sebesar 14,17%; dan hasil belajar siswa dalam menulis puisi menunjukkan peningkatan dari nilai rata-rata 68,7% pada siklus I mengalami peningkatan menjadi 82,87% pada siklus II. Berdasarkan hasil tersebut disimpulkam bahwa teknik akrostik dapat digunakan dalam pembelajaran.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Bawamenewi, A. (2021). Teknik Akrostik untuk Meningkatkan Kemampuan Menulis Puisi. Edumaspul: Jurnal Pendidikan, 5(2), 638-642. https://doi.org/10.33487/edumaspul.v5i2.2184
Section
Articles
Copyright and License
The author(s) retain the publishing rights and full copyright of the articles published in Edumaspul: Jurnal Pendidikan are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. These articles are released under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License. This license permits users to distribute, remix, adapt, and build upon the material in any medium or format for non-commercial purposes, provided that proper credit is given to the original creator. Any modified or derivative works must be shared under the same terms. The CC BY-NC-SA license consists of the following components:
BY: Attribution must be given to the original author.
NC: The work may only be used for non-commercial purposes.
SA: Any adaptations must be shared under the same license.
NC: The work may only be used for non-commercial purposes.
SA: Any adaptations must be shared under the same license.