Identifikasi Miskonsepsi Peserta Didik Pada Pembelajaran Fisika di SMA N 8 Kota Jambi
Main Article Content
Abstract
Tujuan penelitian adalah untuk mengetahui miskonsepsi peserta didik di sekolah menegah Atas Negeri 8 Kota Jambi terhadap Pembelajaran Fisika. Jenis penelitian yang digunakan penelitian kuantitatif. Penelitian ini melibatkan 80 peserta didik Sekolah Menengah Atas Negeri 8 Kota Jambi. Data dikumpulkan melalui kuisoner sebanyak 11 pernyataan. Analisis data yang digunakan yaitu statistik deskriptif. Hasil analisis yang diperolah sebesar 50% berkategori sedang. Berdasarkan hasil tersebut sebagian di Sekolah Menengah Atas Negeri 8 Kota Jambi peserta didik mengalami miskonsepsi yang tergolong sedang terhadap Pembelajaran Fisika.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Yolviansyah, F., Maison, M., & Kurniawan, D. A. (2022). Identifikasi Miskonsepsi Peserta Didik Pada Pembelajaran Fisika di SMA N 8 Kota Jambi. Edumaspul: Jurnal Pendidikan, 6(1), 541-545. https://doi.org/10.33487/edumaspul.v6i1.3164
Section
Articles
Copyright and License
The author(s) retain the publishing rights and full copyright of the articles published in Edumaspul: Jurnal Pendidikan are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. These articles are released under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License. This license permits users to distribute, remix, adapt, and build upon the material in any medium or format for non-commercial purposes, provided that proper credit is given to the original creator. Any modified or derivative works must be shared under the same terms. The CC BY-NC-SA license consists of the following components:
BY: Attribution must be given to the original author.
NC: The work may only be used for non-commercial purposes.
SA: Any adaptations must be shared under the same license.
NC: The work may only be used for non-commercial purposes.
SA: Any adaptations must be shared under the same license.